sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Final Fantasy -haaste: Päivä 16

Päivä 16 - Suosikkini Final Fantasy -limit breakeista

WTH?

En ole koskaan edes ajatellut asiaa, en kiinnittänyt näihin erityistä huomiota. Tarkoitetaanko tällä nyt jotain yksittäisen hahmon yksittäistä iskua vai limit break -tyyppiä? Ei voi tietää. Kallistun ehkä jälkimmäisen kannalle ihan sen takia, etten todellakaan muista jokaisen hahmon jokaista limit break -iskua.

Silti tähän vastaaminen on vaikeaa, koska en tosiaan ole kiinnittänyt tähän puoleen peleissä huomiota. Seiskassa ainakin pidin siitä, että limit breakin voi säästää taistelusta toiseen. Se on ihan kätevää, jos se sattuu tulemaan vähän ennen bossitaistelua. Kasissa olen käyttänyt limittejä ylipäätään älyttömän vähän ja ysissä ne (trance) tuntuvat tulevan aina väärään aikaan. Silti tykkään joistakin trance-iskuista, esim. Zidanen ovat oikein käteviä.

Kympissä overdrivet ovat myös enemmän kuin hyvä juttu, koska ne voi kerätä valmiiksi suurta taistelua varten ja säästää jopa paremmin kuin seiskassa. Kahdessatoista quickening on oma juttunsa ja pelin alkupuolella melkoinen helpottava tekijä, jos kaikki kolme iskua saa vain riittävän nopeasti kerättyä niille hahmoille, joilla pelaa. Myöhemmin niitä ei varsinaisesti tarvita, mutta toisaalta bossitaisteluita voi helpottaa, kun käy kakkostiimillä heittämässä mahdollisimman pitkän quickening-sarjan ja vaihtaa sitten ykköstiimiin.

Oliko kolmessatoista limit breakia ollenkaan? Lasketaanko eidolonit? Jaa-a. Sekin on myönnettävä, ettei minulla ole mielikuvaa ennen seiskaa julkaistujen pelien limit breakeista. Joku voinee valaista minua tässä asiassa?

Joka tapauksessa noista luettelemistani limiteistä on aika vaikea sanoa, mikä olisi suosikkini. Kaikilla on varmasti paikkansa. Ehkä vastaan nyt sitten kuitenkin kympin overdrivet, koska niistä on suuri apu bossitaisteluissa, ne voi kerätä kaikille täyteen ja säästää sitten h-hetkeä varten. Niitä tulee oikeasti käytettyä enemmän kuin muiden pelien limitejä.

2 kommenttia:

  1. Overdrivet ovat kyllä kieltämättä käteviä. :P Jos yksittäisistä limiteistä puhutaan, kallistun ehkä tylsästi Omnislashin tai Lion Heartin suuntaan.

    Mutta enpä minäkään ole limitejä kauheasti pohdiskellut, enkä edes muista niitä kaikkia.

    Mitä seiskaa edeltäviin peleihin tulee, niin jonkinlainen limitien esiaste, desperation attack, esiintyy kutosessa. Hahmot tosin käyttävät sitä todella harvoin, enkä itse ole nähnyt sellaista kuin ehkä kerran yhdellä hahmolla. Jos sitäkään.

    VastaaPoista
  2. Ite en kyllä osaa sanoa mitään yksittäistä x)

    Mutta joo, tuo voi selittää sen, miksei mulla ole mitään mielikuvaa seiskaa edeltävien limiteistä. En muista nähneeni kutosessa kertaakaan tuota desperation attackia. Tosin jos se on seulla tullut kerran ja oot kuitenkin pelannu sitä huomattavasti enemmän kuin mä, niin eipä kai ihmekään.

    VastaaPoista