Hankintoja

Palkkapäivä oli torstaina ja illalla kävi tietä eBayn ihmeelliseen maailmaan. Vaarallinen paikka se, tosin tällä kertaa ei tullut silti tehtyä konkurssia. Aikani surffailin ja katselin, mitä oli tarjolla, mutta oli minulla ihan oikeasti jotain tiettyä mielessäkin.

Olin Huuto.Netistä katsellut jo jonkin aikaa erästä peliä. Se oli kyllä siellä tarjolla, mutta minua askarruttivat myyjän saamat palautteet. Okei, hän oli saanut paljon positiivista palautetta, mutta myös negatiivista. Se on tietysti yleistä, jos myy paljon tavaraa. Ei ole käytännössä mahdollista, että kaikki asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Palautteiden joukossa kuitenkin oli kommenttia rikkinäisistä koteloista, vääristä levyistä, vääristä aluekoodeista yms. sekä siitä, ettei myyjä vastannut viesteihin rahojen saamisen jälkeen ja viivytteli tuotteiden postituksen kanssa. Olen ehkä liiankin tarkka, mutta yleensä luen nimen omaan negatiiviset palautteet äärimmäisen tarkkaan ja vasta sitten mietin, onko myyjä rahojeni arvoinen. Jotenkin tämä myyjä ei siltä tuntunut, joten lopulta suomalaisen tukeminen jäi. Aiheetta vai aiheesta, siihen en ota kantaa.

Joka tapauksessa minulla kävi tuuri ja löysin eBaysta brittiläisen myyjän, jolla samainen peli oli myynnissä kohtuulliseen hintaan ja vain pari negatiivista palautetta. Nekin tyyliin "jouduin maksamaan tästä tullit, paska myyjä", mitkä voi jättää omaan arvoonsa. Niinpä peli lähti vihdoin tilaukseen. Lisäbonuksena minulla sattui olemaan Paypal-tililläni noin 10 euron edestä palkkiorahoja kyselyihin vastaamisesta, joten käytännössä maksoin alle kympin koko pelistä. Nyt vain odotellaan sen saapumista.

Kuva: Wikipedia.org
Tämän hankinnan myötä minulla onkin sitten kaikki Star Ocean -pelit kokoelmassani. Tai kaikki ja kaikki. Ei minulla ole kahta ensimmäistä alkuperäisversioina, mutta nämä uudelleen julkaistut versiot PSP:lle kelpaavat minulle vallan mainiosti. Ääninäyttely niissä on kyllä kamalaa kuraa, joten en odota kolmannelta osaltakaan sen suhteen paljon (myös nelosen enkkuäänet ovat korvia riipivän karmeat). Toivotaan, että yllätyn tämän asian suhteen positiivisesti.

On suoranainen harmi, etten tajunnut tutustua tähän pelisarjaan aikaisemmin. Nykyisin pelaamiselle tuntuu olevan kamalan vähän aikaa, kun on niin paljon muitakin kivoja ja kiinnostavia harrastuksia (sekä muuta vapaa-ajan aktiviteettia). Minulla siis luultavasti menee melko pitkään, ennen kuin saan kaikki sarjan pelit kahlattua läpi. Varsinkin kun olen laiska pelaamaan käsikonsolilla (niskat ja kädet kipeytyvät aika äkkiä), joten PSP:n ja DS:n peleissä kestää aina tolkuttoman pitkään. Till the End of Time on kuitenkin onneksi PS2:lle, joten sen pelaaminen luultavasti sujuu paremmin kuin First Departuren ja Second Evolutionin.

No niin, mutta takaisin asiaan. Kun nyt kerran olin valmiiksi eBayssa ja vielä turkasen hyvällä tuulella onnistuneen löydön vuoksi, päätin tökkiä Onnetarta kepillä. Varmaan viidettäkymmenettä kertaa näppäilin hakukenttään sanat "Final Fantasy XII manga". En oikeastaan odottanut suuria, sillä vaikka pokkareita on ollut myynnissä, niiden hinta on ollut pääasiassa budjettini ulkopuolella.

Kuva: Final Fantasy Wikia
Tällä kertaa linkkien joukosta hyppäsi silmille paketti, joka sisälsi kaikki 5 mangapokkaria ja hinta oli vähintäänkin kohtuullinen. Postien kanssa siitä tuli lopulta vajaat 25 euroa. Aiemmin olisi voinut ehkä yhden saada tuurilla siihen hintaan ja sitten vielä postit päälle. Tosin on siitä hetki, kun viimeksi olen tilanteen tarkistanut... ehkä hintakehityksessä on sen jälkeen tapahtunut romahdus, en tiedä.

Hetken jo pelkäsin, että koko juttu on liian hyvä ollakseen totta. Kävin siis huolestuneena tutkimaan myyjän saamia palautteita. Viimeiseltä vuodelta taisi olla 9 neutraalia ja loput positiivisia. Uskalsin siis laittaa tilauksen menemään.

Eilen myyjä sitten jo ottikin minuun yhteyttä ja kertoi, milloin on postittamassa paketin, miten homma käytännössä tapahtuu ja koska minun kannattaa odottaa sen olevan perillä. Viesti oli äärimmäisen kohtelias ja ns. asiakaspalveluhenkinen, vaikka kyse oli yksityishenkilöstä eikä mistään firmasta. Jos mangat nyt vielä tulevat ajallaan ja ovat niin hyvässä kunnossa kuin annettiin ymmärtää, taidanpa itsekin kiittää tätä myyjää erinomaisella palautteella. Ehkä jopa yritän muotoilla sen japaniksi ;D

Täytyy myöntää, että torstai-iltana olin aika tyytyväinen itseeni ja eilen erittäin tyytyväinen saamaani sähköpostiviestiin. Nyt en vain millään malttaisi odottaa, että pääsen hypistelemään kyseisiä tuotteita :D

Ei kommentteja