tag:blogger.com,1999:blog-4107923168457754558.post3298475964514306713..comments2023-04-27T17:52:10.760+03:00Comments on Level up!: Japanilaisten roolipelien taistelusysteemit: klassinen vuoropohjainen vs. trendikäs tosiaikainenAfenihttp://www.blogger.com/profile/15165654376776923545noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-4107923168457754558.post-50209246411745154512017-08-23T15:31:05.756+03:002017-08-23T15:31:05.756+03:00Enpäs muuten tiennytkään, että Final Fantasyn tais...Enpäs muuten tiennytkään, että Final Fantasyn taistelut saa nopeutettua. Omistan kyllä pelin PSP:lle ja olen sitä n. 7 tuntia jopa pelaillut. Pitäisi varmaankin joskus repäistä ja selvittää se loppuun. Niin ja nopeuttaa ne taistelut siinä...<br /><br />Kuulostaa jännältä tuo korttipelisystemi. Varmasti hauska, kun on päässyt siihen kunnolla sisälle. :)Anna K.https://www.blogger.com/profile/10247024193557547382noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4107923168457754558.post-61531497515783018622017-08-21T12:39:28.500+03:002017-08-21T12:39:28.500+03:00Suosin vuoropohjaisuutta. Pelasin taannoin Final F...Suosin vuoropohjaisuutta. Pelasin taannoin Final Fantasyn (kyllä, sen ykkösen!) läpi, ja siinäkin onnistuin jotenkin jäämään koukkuun taistelusysteemiin vaikka se on ANTIIKKINEN. Tosin sen voi säätää pelin alkuruudussa salamannopeaksi, ja säälin niitä, jotka eivät hoksaa sitä tehdä vaan aloittavat defaultilla. Reaaliaikaiset tappelut menee itelläni aina siihen, että mätkin lähitaisteluhahmolla yhtä ja samaa iskua á la Zelda. Kenties olen vaan liian hidas reagoimaan ja käyttämään eri vaihtoehtoja? :D<br /><br />Lempparini j-rpg:n taistelusysteemeistä on Baten Kaitoksen korttipeli. En ole nähnyt vastaavaa missään muualla. Siinä hahmo pelaa ikää kuin pokeria omalla nopealla aikarajatulla vuorollaan. Hahmolle "equipatusta" korttipakasta tulee randomkortteja riviin, ja niissä korteissa on kulmissa numeroita 1-9. Niistä pitää yrittää aikarajan sisällä muodostaa mahdollisimman monta paria tai sarjaa, ja esim. peräkkäiset numerot 1...9 tuottaa jo huikeen damagen :D Koomista tuossa on, että numerosarjassa voi olla osana vaikka parannuskortti. Eli parannat välillä vihua mutta sarja ei sen ansiosta katkea, joten lopputulos on kuitenkin damagea. Kun hahmot saa leveleitä, niin niiden vuoron kesto kasvaa, eli ehtii valkkaamaan enemmän numerosarjoja. Tää systeemi oli jostain syystä itelleni aivan järkyn koukuttava ja kiva. Sääli, että sitä oli jatko-osassa niin paljon muutettu, etten ikinä oppinut pelaamaan. :D<br /><br />- Snou Anonymousnoreply@blogger.com